Sunday, April 10, 2011

Indah Betul Hidup Aku....


Ya Allah...
Indahnyer Hidup Aku...

Walaupun Aku Miskin...
Indahnyer Hidup Aku Kerana Dilahirkan Sempurna...
Diberi Iman Yg Kuat...
Dipermudahkan Rezki...
Diberi Hidayah...
Diberi Akal Yg Digunakan Untuk
Merasakan Diri Ini Amat Kerdil
DisisiMu Wahai Pencipta...


Walaupun Aku Selalu Diuji...
Indahnyer Hidup Aku Kerana Allah Buat Aku Redha...
Diberi Sabar Yg Tinggi...
Dihapuskan Dosa Yg Sentiasaku Perbuat...
Diberi Jalan Penyelesaian...
Diberi Rasa Rendah Diri Dan Meminta
Hanya Dari Allah SWT...

Walaupun Aku Tidak Berpangkat...
Indahnyer Hidup Aku Kerana Bersyukur Dgn Apa Yg Ada...
Diberi Petunjuk Yg Benar Semasa Bertugas...
Dihormati Dan Dikasihi Oleh Orang Lain...
Disenangi Oleh Rakan Taulan...
Diberi Kepercayaan Oleh Majikan...
Dipermudahkan Jalan Untuk Aku
Mencari Rezki Halal
Lillahi Taala...

Walaupun Aku Demam...
Indahnyer Hidup Aku Kerana Diberi
Penjagaan Yg Baik Dari Orang Lain...
Didoa Kesejahteraan Oleh Rakan Taulan...
Diperkuatkan Anggota Badanku Agar
Bersujud Kepada Mu
Wahai Tuhan Sekalian Makhluk...

Walaupun Aku Dipenghujung Hayat...
Indahnyer Pengakhiran Hidup Aku Kerana...
Demi Allah...
Hidupku Hanya UntukNya...
Beribadat Mencari RedhaanNya...
Diakhir Hidupku...
Redhailah Aku Wahai IbuBapa...
Redhailah Aku Ya Allah...
Ya Allah...
Izinkan Aku Menyebut
"Laa Ila Ha Ilallah"
Buat Kali Yg Terakhir...
Supaya Indahnyer Pengakhiran Hidupku Ini...

~Amin~

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.